Praxis

Spam!!
Luxaflex
Guest

Praxis

Post by Luxaflex »

Allright - in Dutch, too much work to translate into english right now. My neighbor is trying to return something to the Praxis. Here is the communication so far; will post the answer from Praxis' - fingers crossed :)


***
Via Praxis website, webform:
Vestiging
Webwinkel Meubelen
Datum
Januari 2010
Vraag/Opmerking:
L.S., Ik heb enige tijd geleden bij uw webshop 2x 'Containerkast' besteld, ordernummer 2219117, artikelnummer 2011000286. De tweede kunnen we nu helaas niet plaatsen omdat er een pilaar van de carport in de weg staat. Ik dacht in eerste instantie dat die weggehaald kon worden, maar dat blijkt nu niet zo te zijn. Ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn voor het retourneren, het is inmiddels wel bijna 2 maanden geleden nu. Het artikel is volledig nieuw en onuitgepakt. Graag hoor ik van u hoe ik dit artikel kan retourneren. Alvast bedankt voor uw tijd.


Antwoord van de Praxis:
From: EmailPraxis
To: xxxxbuurvrouwxxxx@casema.nl
Sent: Friday, March 04, 2011 9:51 AM
Subject: FW: [1671613204466892901] Praxis website: Vragen formulier ingevuld

Geachte mevrouw Oudejans,

Wat spijtig om te horen dat de tweede containerkast niet past.

Onze terug stuur procedure voor een artikel dat niet bevalt of past is twee weken.

Het spijt ons dat wij u niet van dienst kunnen zijn.



Dat pikken we niet, en omdat het mevrouw Noten helemaal niet spijt, ze meent er geen fuck van, heeft zij dit antwoord gekregen van ons:

Beste mevrouw Noten,

Dank u voor de snelle reactie! De reden waarom ik u aanschreef was juist omdat ik natuurlijk al wist dat de termijn voor retournering 2 weken is. Ik schreef naar de Klantenservice met de bedoeling daar een advies te krijgen hoe we dit eventueel juist wél voor elkaar kunnen krijgen. Dit afgezien van of 2 weken voldoende is om een product als Containerkast te kunnen beoordelen. Ik weet niet hoe het bij u is, maar bij ons wordt de kliko maar 1x per week geleegd (ene week de grijze, andere week de groene, die soms zo stinkt).

Het probleem is dat het nu pas begin deze week duidelijk werd dat de pilaar (zie mijn eerste email) die in de weg stond, niet weggehaald kan worden; dit in tegenstelling tot wat een in eerste instantie naar ons oordeel deskundig persoon constateerde. Hadden we maar enigszins het vermoeden gehad dat het verwijderen van deze toch al niet zo mooie pilaar niet mogelijk zou kunnen zijn, dan had ik het artikel a.) later besteld of b.) geïnformeerd of dit met een voorbehoud besteld zou kunnen worden.

Ik kan mij zo voorstellen, alvorens u samen met uw meerdere bekijkt welke oplossing er naar ons beider tevredenheid gevonden wordt, dat u wilt weten waarom e.e.a. dan pas nu duidelijk wordt. Ik zal u dat uitleggen. Mijn buurman zou de pilaar in kwestie weghalen met een slijptol (ik meen dat u die ook verkoopt). Hij zei toe dit begin januari te doen. Nu wil het geval dat tijdens de hevige sneeuwval, welke in het bijzonder in onze straat nogal heftig van aard was, mijn buurman ten val is gekomen (ik wilde dit nog vastleggen op een foto, maar ik kon ‘m niet vinden). Mijn buurman is toen met een ambulance opgehaald, en met diezelfde ambulance weggebracht naar het ziekenhuis in Alkmaar (Alkmaar Medisch Centrum), alwaar een scheurtje in één van zijn wervels werd geconstateerd. Omdat ik mijn buurman niet het gevoel wilde geven dat hij direct door dit voorval niet meer voor vol zou worden aangezien – er zou namelijk, zo las ik op internet (op Google), wel eens blijvende schade kunnen zijn - heb ik na overleg met de vrouw van mijn buurman, de buurvrouw dus, besloten te wachten met pilaar-gerelateerde aktie tot mijn buurman weer volledig gerevalideerd zou zijn. En u raadt het al: dit was afgelopen week! Alles was weer goed. We hebben dit als goede buren op vrijdagavond 28 februari met een gezellig glas wijn, alsook stokbrood met kruidenboter bij ons thuis gevierd. De wijn, gewoon van AH, was niet duur, maar wel lekker en dronk op zich makkelijk weg. Tijdens die avond vroeg mijn buurman aan mij wanneer ik weer vrij was, en ik antwoordde daarop: ‘maandag’.

Goed, om een lang verhaal kort te maken: die maandag belde ik ’s middags om 14.10 aan bij mijn buurman. Hij had zijn slijptol al klaar liggen. Wat er toen gebeurde is, zoals mensen welk eens zeggen, een geluk bij een ongeluk (waarbij ‘ongeluk’ dan refereert aan het ongeluk van mijn buurman wat ik eerder in deze email beschreef). We hadden het verlengsnoer uitgerold, en daar dan weer de slijptol op aangesloten. Mijn buurman had de slijptol al in de aanslag, en drukte langzaam maar gedecideerd op de knop, of trekker, ik weet niet goed hoe jullie dat noemen bij de Praxis, maar ik denk dat u wel weet wat ik bedoel. Op dat moment komt er een - voor mij onbekende – man langsfietsen, precies als mijn buurman wil beginnen met de geplande slijpwerkzaamheden – en in de eerste momenten waarop de slijptol een poging doet zich een weg te banen door de inmiddels bekende pilaar, roept de man ‘HE!’.

Ik dacht eerst dat –ie ‘Nee!’ riep. Maar nee, het was een bekende van mijn buurman. Maar – en nu komt het – de man blijkt tevens behoorlijk veel verstand te hebben van carpoorten. Hij legt op dat moment uit, soms met wilde handgebaren, die mijns inziens niet nodig waren maar ja, hij bedoelde het goed, dat die pilaar heel erg belangrijk is voor de carpoort. En toen wist ik het: de pilaar kan niet weg, en ik kan dus Containerkast niet plaatsen!! Balen!!!! Het is namelijk zo dat door die pilaar, de Containerkast te dicht bij mijn schuurdeur komt, waardoor de deur niet geheel 180 graden openkan, waardoor mijn Baboo fiets er niet uit kan. Ik voel er echter ook niets voor om mijn fiets altijd maar buiten te zetten. U zou denk ik hetzelfde vinden, mevrouw Noten.

U ziet, het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor de pilaar er gelukkig nog staat, samen met onze carpoort. Omdat ik momenteel nogal krap bij kas zit (ik heb de Postcodeloterij ook al opgezegd) zou ik het echt heel erg waarderen als ik Containerkast toch zou kunnen retourneren, dit tesamen met de bijbehorende financiële transactie van uw kant. Ik beloof u dat ik dan klant zal blijven bij de Praxis, tenzij Karwei echt een hele goeie aanbieding heeft natuurlijk. Een tegoedbon vind ik ook prima, en dan zou ik het leuk vinden als u die toestuurt in zo’n mooie cadeau-envelop, ter compensatie.

Ik heb mijn antwoord bewust kort gehouden, en hoop dan ook dat u ook de moeite neemt om kort en (daad-)krachtig actie van uw kant te ondernemen. Ik verzeker u dat Containerkast in absolute nieuwstaat verkeert. Hij staat in de schuur, vlak bij mijn fiets, en ik heb er niet tegenaan gestoten tot nu toe, ondanks dat mijn fiets best wel groot is.

Ik hoor graag van u wat er nu verder nog van mij verwacht wordt, hoe wij dus Containerkast weer bij Praxis krijgen. Ik denk dat ik er nu alles aan gedaan heb van mijn kant, het is nu aan u en uw meerdere maar ik heb er toch volledig vertrouwen in. U lijkt me namelijk een aardig persoon mevrouw Noten. Ik maak dat op uit uw persoonlijke benadering in uw email, alsook de moeite die u reeds heeft ondernomen om voor mij, als goede klant van de Praxis, een oplossing te vinden. Dat waardeer ik echt. Anders zou ik dat niet zeggen.

Ik weet niet of u in het weekend ook werkt, maar als dat zo is: prettig weekend!

Met vriendelijke groeten,

Trix Oudejans (eigenlijk Trix Scheffer, ik ben sinds kort getrouwd, ten tijde van de bestelling gebruikte ik mijn meisjesnaam, ik twijfel nog of ik daarmee moet stoppen. Wat vindt u? Bent u eigenlijk getrouwd, anders kunt u daar niet over oordelen en zou u zich niet met dit soort zaken moeten bemoeien denk ik.)
Jehlar
Member
Posts: 114
Joined: Thu Aug 07, 2008 7:04 pm

Re: Praxis

Post by Jehlar »

I've just read the google translation, and I'm in no better position to understand what's going on.
Dear Ms. Oudejans,

What a shame to hear that the second container unit does not fit.

Our procedure to send back an item that is not like or fit two weeks.

We regret that we can not service.


We do not pick that, and because Mrs. Nuts no regret, no fuck it believes in, she received this reply from us:

Dear Mrs. Nuts,

Thank you for the quick response! The reason why I aanschreef was precisely because I already knew that the deadline for return is 2 weeks. I wrote to the store with the intention to get an advice how if we just look after each other can get. This apart or 2 weeks is sufficient to require a product to assess Container Cupboard. I do not know about you, but for us the bin is emptied only 1x per week (one week the gray, green the other week, so sometimes stinks).

The problem is that it is only now beginning this week it became clear that the pillar (see my first email) that stood in the way, can not be removed, in contrast to what a first person we believe expert noted. Had we had the slightest suspicion that the removal of an already not so good column might not be possible, I took the article a.) later ordered or b) be informed whether this is a subject could be ordered.

I can imagine before you and your supervisor is looking into solutions to our mutual satisfaction is found, you want to know why EEE then it becomes clear. I will explain. My neighbor would remove the pillar in question with a grinder (I believe that you also sell). He did undertake to do this beginning in January. As it happens that during the heavy snowfall, which especially in our streets a bit much in nature, my neighbor brought about the downfall (I still wanted to commit to a picture, but I could not find it). My neighbor was then picked up by an ambulance and taken away by ambulance to the same hospital in Alkmaar (Alkmaar Medical Center), where a tear in one of his vertebrae was found. Because my neighbor did not feel that he directly by this incident no longer be as full - there would be, so I read on the Internet (Google), permanent damage can ever be - I have, after consultation with the wife of my neighbor, so the neighbor decided to defer action pillar related to my neighbor again would be completely rehabilitated. And you guessed it: this was last week! Everything was good again. We have as neighbors on Friday February 28 with a nice glass of wine and bread with herb celebrated at home. The wine, just AH was not expensive, but nice and easy drinking on its own way. During that night, my neighbor asked me when I was free again, and I replied: 'Monday'.

Well, to cut a long story short: I called that Monday afternoon at 14.10 with my neighbor. He had his grinder already in place. What happened next, like what people once said, a blessing in disguise (with 'accident' then refers to the unhappiness of my neighbor that I described earlier in this email). We had rolled out the extension, and since then the grinder is connected. My neighbor had the grinder at the ready, slowly but firmly and pressed the button or trigger, I'm not sure how you call the Praxis, but I think you know what I mean. At that moment a - unknown to me - man long cycle, just as my neighbor wants to start with planned grinding - and in the first moments when the grinder an attempt is a way through the now famous column, calls the man "HE!".

I thought at first that he's "No," cried. But no, it was an acquaintance of my neighbor. But - and here's the - the man also shows pretty much sense to have carpoorten. He lays down at this time, sometimes with wild hand gestures, which I believe were not necessary but hey, he meant well, that the pillar is very important for the carport. And then I knew: the pillar can not leave, and I can not post Container Cupboard! Fed up! The fact is that the pillar, the container box to come close to my barn door, the door is not completely 180 degrees openkan, Baboo so my bike can not get out. However, I feel nothing for my bike but always outside. You would think I found the same, Mrs. Nuts.

You see, it's an unfortunate combination of circumstances which the pillar fortunately still there, along with our carport. Because I'm still pretty low on funds (I've already denounced the Postcode) I would really appreciate if I could still return Container Cupboard, this together with the associated financial transaction on your part. I promise that I will remain with the client Praxis unless Karwei really a very good offer of course. A voucher I also fine, and I would appreciate it if you send in such a beautiful gift envelope, for compensation.

I have my answer deliberately kept short, and hope you take the trouble to brief and (act-) strong action on your part to take. I assure you that Container Cupboard like new condition. He stands in the barn, next to my bike, and I have not knocked so far, even though my bike quite large.

I like to hear from you now what else is expected of me, so how we get container box again Praxis. I think I've now done everything on my part, it's up to you and your supervisor, but I am still totally confident. You seems a nice person because Mrs. Nuts. I make it out your personal touch in your email and the effort you have already done for me, as a good customer of the Praxis, a solution. I really appreciate that. Otherwise I would not say.

I do not know if you work the weekends, but if it is: good weekend!

Sincerely,

Trix Oudejans (actually Trix Scheffer, I am recently married at the time of the order I used my maiden name, I doubt whether I to stop. What do you think? Are you really married, otherwise you do not judge and would You do not have to interfere with these matters I think.)
User avatar
Templaar
GM [Retired]
Posts: 7369
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:29 pm

Re: Praxis

Post by Templaar »

<derails mysterious thread>
Wasn't Praxis a Klingon moon? :ugeek:
User avatar
Erian
Raid Leader
Posts: 4402
Joined: Thu Aug 07, 2008 10:46 pm
Location: Durham

Re: Praxis

Post by Erian »

Templaar wrote:<derails mysterious thread>
Wasn't Praxis a Klingon moon? :ugeek:
It's how dyslexics spell dyspraxics, which is what some of my fellow raiders sometimes are ;)
Children with dyspraxia may demonstrate some of these types of behaviour:
* May be easily distressed and prone to temper tantrums
* May constantly bump into objects and fall over
* Lack of any sense of danger (jumping from heights etc)
* Limited response to verbal instruction. May be slow to respond and have problems with comprehension
* Limited concentration. Tasks are often left unfinished
Start every day off with a smile and get it over with.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests